Základní škola, Ústí nad Orlicí, Bratří Čapků 1332 |
|
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY | |
Č. j.: | ZSBCUO/149/2019/Re |
Vypracoval: | Dagmar Prokešová a Martin Falta |
Schválil: | Martin Falta, ředitel školy |
Školská rada schválila dne: | 19. 3. 2019 |
Pedagogická rada projednala dne: | 27. 3. 2019 |
Účinnost ode dne: | 27. 3. 2019 |
Změny ve směrnici jsou prováděny formou číslovaných písemných dodatků, které tvoří součást tohoto předpisu. |
adresa školy | Základní škola Ústí nad Orlicí, Bratří Čapků 1332 |
telefon | 734 798 200 |
jidelna@zsbcuo.cz |
Zodpovědní pracovníci:
1. Zásady provozu
Školní jídelna se řídí vyhláškou O školním stravování č. 107/2005 Sb. doplněnou vyhláškou č. 313/1997 Sb. ze dne 3. 12. 1997 a Hygienickými předpisy, vyhláškou 137/2004 ze dne 1. 5. 2004 o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných a dále příslušnými hygienickými předpisy, včetně novelizací. Vyhláškou 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, Vyhláška o školním stravování a hyg. předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři ŠJ.
Školní jídelna zabezpečuje stravování žáků ZŠ v době jejich pobytu ve škole, umožňuje stravování vlastních zaměstnanců a v rámci doplňkové činnosti poskytuje stravování cizím strávníkům.
Práva a povinnosti žáků, jejich zákonných zástupců a zaměstnanců školy:
Bezpečnost, diskriminace, patologické jevy a zacházení s majetkem školy:
2. Výdej obědů
11:00–13:45 hod.
Výdej do jídlonosičů a pro cizí strávníky:
10:45–11:00 hod. (obědy nelze vydávat do skleněných nádob)
Při odběru do jídlonosiče musí být dodrženy předepsané hygienické zásady. Jídla vydávaná do jídlonosičů jsou určena k okamžité spotřebě, bez skladování.
Výdej do jídlonosičů pro zaměstnance:
Výdej obědů je na čip, který strávník obdrží v kanceláři jídelny. V případě jeho ztráty se dostaví strávník do kanceláře ŠJ a zažádá o vydání čipu nového. Pokud si strávník zapomene čip doma, vytiskne si na samoobslužném počítači náhradní stravenku s číslem objednaného oběda a předá tuto stravenku vydávající kuchařce.
3.Výdej svačin
Výdej svačin probíhá první a druhou přestávku ve vyučování.
4. Přihlášení nových strávníků
Přihlášení probíhá osobně, nebo po telefonické domluvě mailem.
Mailem přihlašujeme pouze nové žáky školy. Pro přihlášení mailem je potřeba zaslat oskenovanou Přihlášku ke stravování, která je ke stažení na webových stránkách školy. Na základě těchto informací bude strávníkovi založen účet a budou mu (zákonnému zástupci) mailem sděleny podklady k platbě a základní informace o stravování v naší školní jídelně.
Strávník je přihlášen k odběru obědů až po proběhnutí platby.
K vyzvedávání obědů si musí strávník zakoupit bezkontaktní čip, který se stává jeho majetkem. Jeho vrácení je možné nejpozději do dvou let od jeho zakoupení a čip musí být nepoškozený a čistý.
Čip mají děti navštěvující družinu připraven první školní den ve družině, děti které ji nebudou navštěvovat, dostanou čip první školní den u své paní učitelky.
Pro přihlášení během již probíhajícího školního roku je potřeba se dostavit osobně do kanceláře školní jídelny.
Cizí strávníci se přihlašují osobně v kanceláři ŠJ, kde obdrží veškeré informace ohledně odebírání obědů.
5. Objednávkový systém
Všechny děti, pokud to není individuálně domluveno se zákonnými zástupci jinak, mají objednány obědy na všechny dny v následujícím měsíci, krom prázdnin a dnů ředitelského volna.
Svačiny si musí strávník objednat sám.
Změny v objednávce je možno provést na www.strava.cz
Číslo jídelny 0246, uživatel: příjmení.jméno strávníka (bez diakritiky), heslo přidělí vedoucí ŠJ
Všechny děti mají automaticky přihlášeny obědy číslo 1. Pro změnu je třeba označit jídlo číslo 2 a informace odeslat kliknutím na zelenou ikonu ODESLAT, jinak se objednávka neuloží.
6. Způsob úhrady stravného
Termín placení – probíhá nejpozději k 25. předchozího měsíce.
Pokud není na účtu strávníka 25. dne předchozího měsíce dostatek peněz, je mu přihlášen na nový měsíc takový počet obědů, na který mu stačí výše konta.
Pokud dojde k opakovanému neuhrazení stravného, může být dítě úplně vyloučeno ze stravování. (dle školského zákona 561/2004 Sb. § 35).
7. Cena oběda:
Děti:
7–10 let: 28 Kč
11–14 let: 32 Kč
15 a více 36 Kč
Cizí strávníci: 95 Kč (cena potravin 40 Kč, mzdová režie 31 Kč, provozní režie 20 Kč)
Zaměstnanci školy 36 Kč (cena potravin)
V době nemoci dítěte je možné obědy odebírat PO PŘEDCHOZÍ DOMLUVĚ v kanceláři ŠJ za plnou cenu = cena potravin konkrétní věkové kategorie dítěte + mzdová + věcná režie
8. Odhlašování strávníků
Odhlašování stravy – osobně, telefonicky či mailem na jidelna@zsbcuo.cz nejpozději den předem do 13.00 hod. nebo prostřednictvím objednávkového systému nejpozději 2 stravné (pracovní) dny předem do 9.00 hodin.
První den nemoci, je možné oběd odhlásit nejpozději do 7:00 h, nebo odebrat oběd od 10:45 do 11:00 hod. do jídlonosiče.
Stravování žáků a zaměstnanců v době prázdnin je automaticky odhlášeno, v případě zájmu o odběr oběda je nutné se individuálně přihlásit.
Obědy v době konání školních výletů a akcí školy odhlašují rodiče.
Odhlašování strávníků – zaměstnanců:
Částka za odhlášené obědy je přičtena zpět na konto strávníka.
Za neodhlášenou a neodebranou stravu se neposkytuje věcná ani finanční náhrada.
9. Vyúčtování
Přeplatky se po ukončení školního roku se vrací na účet strávníka uvedeného na Přihlášce ke stravování. Rodiče žáků, kteří přecházejí na jinou školu, případně ukončí školní docházku dříve, než na konci 9. třídy jsou povinni tuto skutečnost ohlásit v kanceláři Školní jídelny.
Platby strávníků, kteří ukončili docházku, které se vrátí zpět na účet školní jídelny z důvodu nedoručitelnosti, zůstávají na účtech strávníků a podléhají ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. občanského zákoníku (§100 a 101). ŠJ si tyto přeplatky po uplynutí zákonné lhůty tří let zúčtuje do tržeb.
10. Závěrečné ustanovení
Provozní řád byl projednán s vedením školy a nabývá platnost dne 1. 9. 2018
Je vyvěšen na nástěnce ve ŠJ a na internetu – stránkách ZŠ www.zsbcuo.cz
V Ústí nad Orlicí dne 1. 10. 2018
podpis vedoucí ŠJ: …………………… podpis ředitele školy: ……………………
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
ASP.NET_SessionId | session | Soubor cookie relace platformy pro obecné účely, používaný weby napsanými pomocí technologií Miscrosoft .NET. Obvykle se používá k udržování anonymizované uživatelské relace serverem. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii "Jiné". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkonné“. |
viewed_cookie_policy | 11 months | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
sid | 2 roky | Toto je soubor cookie, který je použit pro správu stavu relace. |