Čsp – Člověk a svět práce
Výrobky z Čsp chlapců 7.A budou sloužit při Tv
Chlapci 7. A se při hodině předmětu Člověk a svět práce v rámci skupinové práce pustili do výroby překážek, které si přáli na míru vyrobit vyučující I. stupně. Za dvě vyuč. hodiny žáci zvládli nejen nastříhat připravený vodoinstalační materiál dle zadaných rozměrů z výkresu, ale i přesně ho svářečkou na plasty svařit. Jak se jim to podařilo je vidět na přiložené fotografii. Při této příležitosti se seznámili s metodami spojování plastů využívaných v instalatérské profesi. Za výrobu jim tímto děkujeme.
Osmáci předali prvňáčkům hru „DOMINO“
Osmáci předali prvňáčkům vlastnoručně vyrobenou hru domino, kterou vyrobili v hodinách ČSP. Jakou radost měly děti z nové hry, na to se můžete podívat v reportáži naší školní televize.
Netradiční vyučování 6
Člověk a svět práce (Čsp) – dříve nazývané dílny v 8. ročníku
V rámci předmětu Čsp se žáci 8. ročníků seznamují při praktických i multimediálních poznávačkách s dělnickými profesemi, nářadím a náčiním, spojovacími materiály a dále se vším, co souvisí s prací na konkrétních výrobcích.
Žáci naší školy mají od tohoto školního roku 2017/2018 tu výhodu, že mohli započít svoje působení ve zcela zrekonstruovaných školních dílnách, které nabízí své materiální vybavení i v rámci odpoledních technických dílen pro veřejnost.
Tuto aktivitu – sdílené veřejné dílny s názvem DO IT YOURSELF – sdílená veřejná dílna nemalým finančním příspěvkem podpořila v rámci technického vzdělávání i spol. ŠKODA AUTO částkou 100.000 Kč. Podpora byla především určena na vybavení a provoz dílny pro žáky a veřejnost. A co je vidět na fotografiích?
Projekt: Od PC až na strom
Práce žáků 8. ročníků při výrobě ptačí budky dle svého návrhu.
Samotná práce započala na PC 3D návrhem ve volně využitelném programu Google SketchUp, kde si žáci navrhli a vymodelovali 3D model ptačí budky dle základních zadaných kritérií. Tento model rozpracovali do rozložení na jednotlivé komponenty nutné k výrobě s přesným okótováním. Následně proběhla příprava a nařezání (naformátování) plošného materiálu samotnými žáky a nastalo dlouho očekávané překvapení. Půjde či nepůjde takto připravený materiál použít pro složení budky? Musím sdělit a zároveň žáky velmi pochválit, protože úprav bylo minimum, že to zvládli na výbornou. Každý žák pracoval při formátování materiálu pro svůj výrobek sám pod dohledem vyučujícího na přesné formátovací (truhlářské) pile.
Po té následovala práce s AKU šroubováky s BITy, kdy žáci pomocí vrutů spojovali jednotlivé stěny budky. Zde se již potvrdila větší či menší šikovnost. Žáci si navzájem přidržovali své modely a podporovali tím skupinové vyučování vč. svých vzájemných konzultací nad jednotlivými problémy.
Po sešroubování budky bylo zapotřebí vytvořit vykružovacím nástrojem na stojanové vrtačce otvor, tvořící vstup do budky. Této práce se také všichni žáci zhostili na výbornou. A nyní nás již čeká jen umístění bidýlka, zabroušení ostrých hran a konečná finální úprava povrchu budky, aby budky mohly začít sloužit svému účelu. Ve spolupráci s odborem ŽP určíme lokality, do kterých by bylo vhodné budky umístit a už nás bude čekat poslední fáze – výprava spojená s osazováním budek v terénu.
Pevně věříme, že budky poslouží svému účelu, budou navštěvovány a kontrolovány nejen samotnými žáky v lokalitách, kam byla právě jejich budka umístěna. Třeba i při cestě za budkou objeví nová místa v přírodě, kam se budou rádi vracet.
Přeji jim, aby to tak dopadlo.
Naše cesta vedla od návrhu na PC až do přírody a o to si myslíme, že v dnešní době jde především. Prostě a jednoduše řečeno – Propojit propojitelné.